На кафедрі обчислювальної техніки ФІОТ запроваджена програма «Бізнес в освіту» за участі компанії GlobalLogic Ukraine
Вітаємо з успіхом!!!!
Сьогодні ми можемо заявити про успішний початок сумісної програми «Бізнес в освіту», яка запроваджена на кафедрі обчислювальної техніки ФІОТ разом з компанією GlobalLogic Ukraine. І це не просто слова про початок, це наявні результати, грандіозні плани на майбутнє, мотивовані викладачі кафедри і підтримка компанії GlobalLogic.
Як все розвивалось?
Організатори проекту із компанії прийшли до нас зі своїм реальним діючим проектом і запропонували команді студентів та викладачам кафедри прийняти в ньому участь. Була відібрана команда учасників із 17 студентів ФІОТ, також до занять приєдналася група викладачів. Спочатку були лекції за участю менторів компанії і фахівців, які працюють в проекті PoC в GL. Справжні ліди з'явилися у нас в аудиторіях і провели «курс молодого бійця». Потім тестування, потім нас пустили за свій турнікет, потім реальне програмне забезпечення, програми, машинки, світлофори, дедлайни, безсонні ночі. Все як треба. Все як в реальному житті проєкта. В результаті четверо із сімнадцяти отримали роботу в реальних проектах. Всього через три місяці. Ніяких «галер» - прямо на проекти!
Чим закінчився проект PoC? А він не закінчився! На нашу кафедру прийшов реальний Embedded! Наша команда «залізячників», яка багато років виборювала собі місце під сонцем програмістів, отримала певний карт бланш. І ми звичайно захотіли продовження.
Для наснаги наших студентів корисно написати, чому ж навчилися саме викладачів? По перше прийшло розуміння командної роботи і командної відповідальності, не в теорії, по що ми розказували кожного дня на заняттях, а на ділі. Вразило, коли кожний в коридорі компанії може зупинити колегу і спросити, як вирішити ту чи інше проблему і отримати детальну відповідь. Та ще і консиліум збереться! В результаті, старші навчають молодших і всі отримують від цього користь, і сама компанія працює, як величезний механізм взаємопідтримки, взаємонавчання, самонавчання. Саме на це хочеться націлити нашу молодь з самого початку навчання в університеті. А як цьому навчити, що може бути цінніше, ніж показати на прикладі життєдіяльності потужної IT компанії.
Досвід участі у проекті моментально запроваджений в нашому навчальному процесі. Що зроблено?
- Створені загальні телеграм канали з дисциплін, в яких разом долають труднощі виконання лабораторних та курсових робіт третьокурсники шляхом колективного розуму. Звичайно і викладачі тепер приєдналися до цих чатів і їм довелося занурюватись, не на жарт, в процес виконання лабораторних робіт. За одне апгрейдили весь навчальний матеріал, осучаснили лабораторні роботи, врахували побажання студентів і звичайно роботодавців.
- Отримані від компанії GL навчальні матеріали, досвід роботи в реальному проекті, серія тренінгів в компанії на протязі року дозволили підвищити кваліфікацію викладачів та кардинально оновити курси дисциплін «Архітектура комп’ютера. Процесори», «Архітектура комп’ютерів. Мікропроцесорні системи» та створити взагалі новий курс «Інтернет речей», які з минулого навчального року почали викладалися студентам кафедри обчислювальної техніки ФІОТ.
- Викладачами і студентами освоєні засоби для організації командної роботи, зокрема Git тепер всюди.
- Впроваджені в процес навчання різні засоби для сумісного ведення задач. Виставити задачі і відписатися про їх виконання це правило гарного тону, яке дозволяє відслідкувати прогрес в навчанні.
- Отримано розуміння, як побудувати освітній процес в університеті сучасно і цікаво. Звісно, окрім всього, ще й практика, практика, практика. Теорію треба пізнавати поряд з тим місцем, де її можна застосувати. І саме університет повинен цьому вчити, а не майбутні роботодавці.
- Ну і нарешті, слід показати всім майбутнім ITшнікам, з самого малечку, романтику великих IT компаній! Це все ж таки треба бачити!